måndag 6 augusti 2012

BT pass

Igår var det dags för ett breakthrough pass inför kalmar. Blev 80kilometer på cykeln med ca 550m klättring följt av ett kort löppass på lite över 6kilometer. Cyklingen kändes bra trots stigningarna och jag snittade över 35kh/h första timmen. Tappade dock lite fart och landade in på 33,3km/h men på en flack bana ska det nog kunna bli bra.

Blev ingen snabb växling i och med att fin cykeln inte rullar på grus så jag fick gå upp till huset och växla där. Men löpningen var obehindrad och kändes lätt. Snittade 4:19 vilket är alldeles för snabbt för kalmar då jag siktar på 5 blankt första två milen.

Jag planerar att tävla i samma kit som förra året, vilket jag även testade under gårdagens pass. Det sitter som ett ormskinn och visar lite mage men skavde inget under detta korta pass så jag kör på det. Börjar det skava under löpningen blir det bara något annat att tänka på. :)

Idag har jag en jobbigare dag.
TOTAL VILA!
Men jag lyckades hör och häpna sova till 11:00 så det var ju en bra start.

1 kommentar:

  1. Det ska nog gå bra Oskar. Du kan inte göra mer än ditt bästa, så är det. Vi siktar på att komma upp på tisdag, funkar det ?

    SvaraRadera