torsdag 27 september 2012

Nytillskott

Är igång igen. Tiden är knapp då tentorna avlöser varandra och hundarna kräver uppmärksamhet.
Har funnit att sällskap är överflödigt då min garmin gladeligen styr mig och mina träningspass med motiverande pip. Dum som jag är verkar det vara allt som krävs för att jag ska kunna pressa mig själv lite extra.

Då sommarens glada dagar känns avlägsna och både min linje och tempocykel lider av vattenskräck passar den svenska hösten inte för träning. Därför gjorde jag igår slag i sak och inskaffade en Specialized rockhopper SL Comp 2011. Premiär turen blev som sig bör när man kör mtb, väldigt skitig men precis lika rolig.
Fick mer kast under dagen än sammanlagt på landsvägscyklarna och turen var full av adrenalinkickar. Kan konstatera att jag har mycket teknik kvar att ta till mig och att rötter en regnig dag är hala som blank is.
Stötta även på blandade boskap under turen i vättlefjälls ytterkanter, de intressantaste måste varit lamorna. Inplacerade tillsammans med får för att vakta då de är aggressiva av sig blir det knepigt när djuren de vaktar är sällskapliga. Blev därför en intervall följd av får och lamor, vilka är betydligt större när de inte är på andra sidan av ett staket.

Nu står regnet i backen och jag har återgått till droger och missbruk i soffan. Har tenta i detta ämne nästa helg. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar