måndag 17 september 2012

sub 40

Imorgon är det dags för mig att för första gången någonsin bege mig till en organiserad triathlonträning.
Ska bli spännande att se hur det känns.
Behöver någon som kan pusha mig till att ge allt under intervaller och löppass.
Har under en väldigt lång period i princip endast tränat ensam vilket jag tycker jag skött bra men till slut blir det svårt att fortsätta utvecklas. Man hittar en nivå, visserligen ganska bra nivå men en nivå där det är lagom jobbigt. Man slutar pressa sig och det gör inte så ont som det ska göra vilket leder till en avstannad utveckling och resultat därefter. Jag har på sistone lidit alldeles för lite helt enkelt.
Därför hoppas jag att träning med 338 småland kan pusha mig till att ta ett kliv framåt under hösten.

Jag tänker mig milen under fyrtio innan året är över! Oklart om det är rimligt då jag inte vet riktigt var jag står just nu, men om man inte satsar, inte lider kommer man ingenstans.

Tänker dock fortsätta lida på gymmet också. Idag blev det en timme rygg samt lite avslutande biceps.
Kommer tillbaka hyfsat fort ändå, men har fortfarande en lång väg kvar.  

2 kommentarer:

  1. Vad kul!! Skert trevligt att träffa likasinnande. Spännande att höra vad du tycker om det, låt oss höra nr du varit där! Ha det gott och lid ordentligt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag göra. Lida kommer jag göra kände mig tvungen att ta en runda för att känna på benen och de kändes bra men hjärtat försökte fly kroppen. :)

      Radera