onsdag 3 oktober 2012

Just idag är jag stark!

Det stämmer just idag är jag stark!
Det beror på att idag är det bendag och jag kan gå stolt mellan maskinerna på gymmet utan viljan att förklara  varför jag inte är starkare.

Maxar de maskiner som jag använder till benträningen medan de finns vikter i överflöd till överkroppen.
Fick till ett riktigt bra pass med Volbeat i öronen och Mutant Rage i magen.
Började med fria vikter och knäböj på "lagom" vikt, avslutade på 110kg vilket känns respektabelt men lätt.
Kan slänga på mycket mer i vikt men tänkte till lite i alla fall och höll igen för att ge mig möjlighet att muskelärt förstå vad som sker.
Lite utfall på det sen var det dags att gå igenom de benmaskiner som gymmet erbjöd innan vaderna fick sitt.

Lämnade gymmet med en härlig skakig känsla i benen så jag hoppas på fungerande men härligt slitna ben imorgon.

 

3 kommentarer:

  1. Härligt att höra, jag är impad! Mycket viktigare med starka ben än armar.
    Här är det bara hundpassning som gäller, ingen träning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, vad ska man med starka armar till om man inte orkar bära dem. :) blir mycket hundpassning här med. ser fram emot att hälsa på och se om de små leker bra ihop. :)

      Radera
  2. Haha =)

    Kul att du kommer och bra att Tass får avlösning med den lilla, hon verkar väldigt trött på henne.....

    SvaraRadera